Algemene Voorwaarden Homeshopping24 B.V.
Inleiding
Hieronder vind je onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als je gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze Website. De Algemene Voorwaarden bevat belangrijke informatie voor jou als koper. Lees deze daarom goed door. Wij raden je verder aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat je ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.
Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
1.
Homeshopping24: de besloten vennootschap met beperkte
aansprakelijkheid Homeshopping24 B.V., gevestigd te (2153 GL) Nieuw-Vennep aan
het adres Boekweitstraat 90 en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder
registratienummer 67497152.
2.
Klant: de natuurlijke persoon die niet handelend in uitoefening van beroep of bedrijf
een Overeenkomst aangaat met HOMESHOPPING24 en/of zich geregistreerd heeft op
de Website.
3.
Partijen: HOMESHOPPING24 en de Klant
gezamenlijk.
4.
Overeenkomst: iedere afspraak
of overeenkomst tussen
HOMESHOPPING24 en de Klant, van welke
overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
5.
Product(en): alle op grond van de Overeenkomst door HOMESHOPPING24
aan de Klant geleverde zaken, zoals dekbedden, kussens, matrasbeschermers en
beddengoed.
6.
Schriftelijk: communicatie per brief of e-mail.
7.
Website: de website van HOMESHOPPING24, te raadplegen
via www.homeshopping24.nl en alle bijbehorende subdomeinen.
8.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene
voorwaarden die zijn gepubliceerd op de Website en gedeponeerd bij de Kamer van
Koophandel onder registratienummer 67497152.
Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
1.
Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van
HOMESHOPPING24 zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij
uitdrukkelijk Schriftelijk anders is overeengekomen.
2.
De toepasselijkheid van eventuele voorwaarden van de
Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
3.
Als de Klant in zijn opdracht, bevestiging of
mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen
of voorwaarden opneemt
die afwijken van of niet voorkomen in de
Algemene Voorwaarden, dan zijn deze voor HOMESHOPPING24 slechts bindend, indien en voor zover deze door HOMESHOPPING24 uitdrukkelijk Schriftelijk zijn aanvaard.
4.
Voor het geval dat naast deze Algemene
Voorwaarden tevens specifieke product- of
actievoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing.
5.
Als een bepaling
in de Overeenkomst of Algemene
Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de
gehele Overeenkomst of Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval
ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als
rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte
wordt gegeven.
6.
Het kan voorkomen dat HOMESHOPPING24 niet altijd
strikte naleving van de Algemene Voorwaarden verlangt. Dit betekent niet dat de
bepalingen niet van toepassing zijn of dat HOMESHOPPING24 het recht verliest om
in andere gevallen de strikte naleving van de Algemene Voorwaarden te
verlangen.
Artikel 3. Prijzen en informatie
1.
Een aanbod op de Website vervalt als het Product
waarop het aanbod betrekking heeft, in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
2.
Alle op de Website en in andere van HOMESHOPPING24
afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief btw en, tenzij op de
Website anders vermeld, andere heffingen welke van overheidswege worden
opgelegd.
3.
De verzendkosten komen voor rekening van de Klant,
tenzij op de Website anders staat aangegeven. De hoogte van de verzendkosten
zullen in het bestelproces worden weergegeven.
4.
De inhoud van de Website
is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. HOMESHOPPING24 kan alleen niet garanderen dat alle informatie op de Website
te allen tijde juist en volledig
is. Alle prijzen en overige
informatie op de Website en in andere van HOMESHOPPING24 afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van
kennelijke programmeer- en typefouten.
5.
HOMESHOPPING24 kan niet verantwoordelijk worden
gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van
beeldschermkwaliteit.
Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst
1.
De Overeenkomst komt tot stand
op het moment van aanvaarding door de Klant
van het aanbod van HOMESHOPPING24 op de Website
en het voldoen aan de daarbij door HOMESHOPPING24 gestelde voorwaarden.
2.
Zodra de Overeenkomst tot stand is gekomen, ontvangt
de Klant langs elektronische
weg een bevestiging hiervan.
3.
HOMESHOPPING24 kan zich binnen wettelijke kaders op de
hoogte stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar
ook van alle feiten en factoren die van belang
zijn voor een verantwoord aangaan
van de Overeenkomst. Als HOMESHOPPING24 op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij
gerechtigd om gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
uitvoering bijzondere voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.
Artikel 5. Registratie
1.
Om optimaal gebruik
te maken van de Website,
kan de Klant zich registreren via het
registratieformulier op de Website.
2.
Tijdens de registratieprocedure kiest de Klant een
gebruikersnaam en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de
Website. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende
betrouwbaar wachtwoord.
3.
De Klant dient zijn inloggegevens, zijn gebruikersnaam en wachtwoord, strikt
geheim te houden. HOMESHOPPING24 is niet aansprakelijk voor misbruik van de inloggegevens en mag er steeds
vanuit gaan dat een Klant
die zich aanmeldt
op de Website ook daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen
gebeurt via het account van de Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het
risico van de Klant.
4.
Als de Klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens
in handen van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn
wachtwoord te wijzigen en/of HOMESHOPPING24 daarvan in kennis te stellen, zodat
HOMESHOPPING24 gepaste maatregelen kan nemen.
Artikel 6. Uitvoering Overeenkomst
1.
Als blijkt dat door de Klant onjuiste
gegevens zijn verstrekt, heeft HOMESHOPPING24 het recht om pas aan haar verplichting te voldoen
nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
2.
HOMESHOPPING24 is gerechtigd om derden in te schakelen bij de uitvoering van de verplichtingen die voortvloeien uit de
Overeenkomst.
3.
Zodra de bestelling door HOMESHOPPING24 is ontvangen,
stuurt HOMESHOPPING24 de Producten zo spoedig mogelijk toe.
4.
HOMESHOPPING24 is gerechtigd om een bestelling met meerdere Producten in delen te leveren en de geleverde gedeeltes afzonderlijk te
factureren.
5.
Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten
van de Overeenkomst omschreven op welke wijze levering zal plaatsvinden en
binnen welke termijn de Producten geleverd zullen worden. Indien geen
levertermijn is overeengekomen of is vermeld, zullen Producten in ieder geval
binnen 30 dagen geleverd worden.
6.
De Klant is verplicht om Producten af te nemen op het
moment dat deze hem/haar ter beschikking worden gesteld. Als de Klant dit
nalaat, dan is HOMESHOPPING24 gerechtigd om
de Producten op te slaan voor rekening en risico van de Klant. De kosten die daardoor ontstaan – zoals transport- en opslagkosten – komen voor rekening van de Klant.
7.
Zodra de te leveren Producten op het opgegeven
afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze Producten betreft,
over op de Klant. Als de Klant besluit de Producten af te halen, gaat het risico
over bij overdracht van de Producten.
8.
HOMESHOPPING24 is gerechtigd
een soortgelijk Product van
soortgelijke kwaliteit te leveren
zoals het bestelde Product, indien het bestelde niet meer leverbaar is. De
Klant is dan gerechtigd de Overeenkomst kosteloos te ontbinden en het Product
kosteloos te retourneren.
Artikel 7. Herroepingsrecht
1.
De Klant heeft het recht de op afstand gesloten
Overeenkomst met HOMESHOPPING24 binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen,
kosteloos te ontbinden.
2.
De termijn van 14 dagen zoals vermeld
in lid 1 van dit artikel gaat in op de dag nadat
de Klant, of een vooraf door hem/haar
aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het Product heeft ontvangen, of:
a.
als de Klant in eenzelfde bestelling meerdere
Producten heeft besteld: de dag waarop de Klant, of een door hem/haar
aangewezen derde, het laatste Product heeft ontvangen;
b.
als de levering van een Product bestaat uit
verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Klant, of een door hem/haar aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
ontvangen;
c.
bij Overeenkomsten voor regelmatige levering van
Producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de Klant, of een door hem/haar
aangewezen derde, het eerste Product heeft ontvangen.
3.
Binnen de in lid 1 van dit artikel bedoelde
herroepingstermijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het Product en de
verpakking. De Klant zal de verpakking slechts openen en het Product slechts
gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
van Producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij
is dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat de Klant in een
fysieke winkel zou kunnen.
4.
Als de Klant
in strijd met lid 3 van dit artikel omgaat
met het Product
of het Product op andere wijze beschadigt, dan is de Klant
aansprakelijk voor de waardevermindering die daaruit voortvloeit.
5.
De Klant kan de Overeenkomst binnen de in lid 1 van
dit artikel gestelde herroepingstermijn ontbinden door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te zenden aan HOMESHOPPING24 of op andere
ondubbelzinnige wijze aan HOMESHOPPING24 kenbaar
te maken dat hij/zij van de aankoop af ziet. Na
ontbinding heeft de Klant nog 14 dagen om het Product terug te zenden.
Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit artikel
gestelde herroepingstermijn het Product direct terug te zenden, mits het modelformulier voor herroeping of andere ondubbelzinnige verklaring voor herroeping is bijgesloten.
6.
Producten kunnen worden geretourneerd naar: HOMESHOPPING24 Eurobeds
B.V.
Boekweitstraat 90
2153 GL Nieuw-Vennep
7.
De retourkosten en het risico voor het retourneren van Producten komt voor rekening van de Klant.
8.
Reeds door de Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen
zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de
Overeenkomst worden terugbetaald aan de Klant op dezelfde wijze als dat de
Klant de bestelling heeft betaald. Als er sprake is van waardevermindering
zoals bedoeld in lid 4 van dit artikel, dan is HOMESHOPPING24 gerechtigd om de
waardevermindering met de reeds door de Klant betaalde bedragen te verrekenen,
waardoor de Klant een lager bedrag terugbetaald krijg.
9.
Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten
van de Overeenkomst informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en een
eventuele gewenste procedure vermeld.
10.
Het in dit artikel omschreven herroepingsrecht geldt
niet voor Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet
geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering
is verbroken.
Artikel 8. Betaling
1.
De Klant dient betalingen aan HOMESHOPPING24 volgens
de in de bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden
te voldoen. HOMESHOPPING24 is vrij in de keuze van het aanbieden van
betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen.
2.
In geval van betaling na levering kent de Klant een
betalingstermijn van 10 dagen ingaand op de dag na levering.
3.
Als de Klant
niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet,
stelt HOMESHOPPING24 de Klant
nogmaals in de gelegenheid om binnen een termijn van 14 dagen aan zijn/haar
betalingsverplichting te voldoen (ingebrekestelling). Voldoet de Klant het
verschuldigde bedrag opnieuw niet, dan is de Klant de wettelijke rente en de
wettelijke incassokosten aan HOMESHOPPING24 verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten, zowel gerechtelijke als
buitengerechtelijke, die HOMESHOPPING24 moet maken voor de incasso van wat de
Klant ten onrechte onbetaald laat, voor rekening van de Klant.
4.
HOMESHOPPING24 heeft het recht om de betalingen die de
Klant aan HOMESHOPPING24 voldoet eerst in mindering te brengen op de kosten,
vervolgens in mindering
te brengen op de
opgebouwde rente en tenslotte in mindering te brengen op de hoofdsom en de lopende rente.
5.
HOMESHOPPING24 is gerechtigd om de levering van
Producten op te schorten en/of te staken als de Klant zijn
betalingsverplichtingen niet nakomt.
6.
De Klant is verplicht om bezwaren tegen (de hoogte
van) een factuur binnen 14 dagen na factuurdatum Schriftelijk en zo gedetailleerd mogelijk
omschreven bij HOMESHOPPING24 te melden. Als de Klant
binnen 14 dagen na factuurdatum geen bezwaren kenbaar heeft gemaakt, dan wordt
de factuur geacht akkoord te zijn. Bezwaren tegen een factuur schorten de
betalingsverplichting van de Klant niet op.
Artikel 9. Garantie
1.
HOMESHOPPING24 staat er voor in dat Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke
eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid
en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De in dit artikel genoemde
garantie is van toepassing op Producten die bestemd zijn voor het gebruik
binnen Nederland. Bij gebruik buiten Nederland dient de Klant zelf te
verifiëren of het gebruik daarvan geschikt
is voor het gebruik aldaar
en voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden.
2.
HOMESHOPPING24 kan – afhankelijk van het Product – een
garantie aan de Klant verstrekken. In dat geval gelden uitsluitend de
garantievoorwaarden zoals bij het Product bijgesloten. Slechts de Klant die
voldoet aan die garantievoorwaarden, heeft aanspraak op de betreffende
garantie.
Artikel 10. Conformiteit en klachtenprocedure
1.
De Klant is verplicht om de geleverde
Producten direct nadat deze aan hem/haar ter beschikking zijn gesteld te
onderzoeken. Daarbij moet de Klant onderzoeken of de kwaliteit en/of
kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden.
2.
Eventuele klachten moet de Klant uiterlijk binnen 2
maanden, nadat het gebrek is ontdekt of de Klant het gebrek had kunnen
ontdekken, Schriftelijk bij HOMESHOPPING24 melden. Iedere klacht dient een zo
gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat HOMESHOPPING24 in staat is adequaat te reageren. Daarnaast
moet de Klant HOMESHOPPING24
in de gelegenheid stellen een klacht te onderzoeken door het betreffende
Product voor zijn/haar rekening en risico aan HOMESHOPPING24 retourneren.
3.
De Klant kan ook een klacht indienen via het Europese
geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via http://ec.europa.eu/odr/.
4.
Geringe afwijkingen in afmetingen en kleur van een geleverd
Product, vormen geen gebrekkig Product en dus geen
terechte klacht. Afwijkingen die in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed hebben
op de gebruikswaarde van een Product, worden steeds geacht afwijkingen van
geringe betekenis te zijn.
5.
HOMESHOPPING24 geeft de Klant zo spoedig mogelijk,
maar in ieder geval binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht,
een reactie op zijn/haar klacht.
Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of
definitieve reactie te geven, dan zal HOMESHOPPING24 binnen 30 dagen na de
ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de
termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te
geven op de klacht van de Klant.
6.
Als een klacht later wordt ingediend dan vermeld in
lid 2, dan hoeft HOMESHOPPING24 de klacht niet in behandeling te nemen.
7.
Als de Klant tijdig een klacht indient, schort dit
zijn/haar betalingsverplichting niet op. De Klant
blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overige bestelde Producten.
8.
Als HOMESHOPPING24 oordeelt dat een Product gebrekkig
is en tijdig een klacht is ingediend, dan
zal HOMESHOPPING24 het gebrekkige Product – naar keuze van HOMESHOPPING24 –
vervangen, herstellen of een vergoeding daarvoor aan de Klant voldoen. Ingeval
van vervanging is de Klant gehouden om de vervangen Producten aan HOMESHOPPING24
te retourneren en de eigendom daarvan aan HOMESHOPPING24 over te dragen, tenzij
HOMESHOPPING24 Schriftelijk anders aangeeft. In geval van een vergoeding bedraagt
de maximale vergoeding het bedrag dat door de Klant
aan HOMESHOPPING24 is betaald voor het Product.
9.
Als HOMESHOPPING24 oordeelt dat een klacht ongegrond
is, dan komen de kosten daardoor ontstaan – daaronder begrepen de
onderzoekskosten – aan de zijde van HOMESHOPPING24 voor rekening van de Klant.
Artikel 11. Eigendomsvoorbehoud
1.
Alle geleverde Producten blijven eigendom van HOMESHOPPING24 totdat
alle vorderingen die HOMESHOPPING24
op de Klant heeft (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten
en rente) volledig zijn betaald.
2.
De Klant is vóór bedoelde eigendomsovergang niet
bevoegd de Producten, te verkopen, af te leveren of anderszins te vervreemden. Daarnaast is het de Klant niet toegestaan om deze Producten te verpanden of aan derden
enig ander recht
daarop te verlenen zolang de eigendom
van deze Producten
niet op de Klant is overgegaan.
3.
De Klant moet steeds al hetgeen doen wat
redelijkerwijs van hem/haar verwacht mag worden om de eigendomsrechten van HOMESHOPPING24
veilig te stellen.
4.
HOMESHOPPING24 is gerechtigd de Producten die onder
eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd en nog bij de Klant aanwezig
zijn, terug te nemen als de Klant
niet voor tijdige
en
volledige betaling van de facturen zorg draagt of in betalingsmoeilijkheden verkeert of dreigt te gaan verkeren.
5.
Als derden beslag leggen op de onder
eigendomsvoorbehoud geleverde Producten dan wel andere rechten daarop willen
vestigen of doen gelden, dan is de Klant verplicht om HOMESHOPPING24 daarvan
onmiddellijk op de hoogte te stellen. HOMESHOPPING24 is in dat geval gerechtigd
om de Producten terug te nemen.
6.
De Klant zal HOMESHOPPING24 te allen tijde
vrije toegang verlenen
tot zijn Producten ter inspectie ervan
en/of ter uitoefening van de rechten van HOMESHOPPING24.
Artikel 12. Website
HOMESHOPPING24 stelt alles in het werk om de Website goed te laten functioneren en voortdurend toegankelijk te houden. HOMESHOPPING24 kan dit alleen niet garanderen. HOMESHOPPING24 rekent op begrip van de Klant tijdens mogelijke storingen op of onderhoud van de Website. De Klant kan HOMESHOPPING24 in ieder geval niet aansprakelijk stellen voor de schade die de Klant lijdt wegens het feit dat de Website van HOMESHOPPING24 niet toegankelijk is.
Artikel 13. Persoonsgegevens
HOMESHOPPING24 verwerkt de persoonsgegevens van de Klant conform privacyverklaring. Deze is hier te vinden: www.homeshopping24.nl/privacyverklaring.
Artikel 14. Overmacht
1.
HOMESHOPPING24 is niet gehouden tot het nakomen van
een verplichting jegens de Klant als zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van
overmacht.
2.
Onder overmacht wordt in deze voorwaarden verstaan – naast hetgeen daarover in de wet en
jurisprudentie wordt begrepen – alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop
HOMESHOPPING24 geen invloed
kan uitoefenen en waardoor HOMESHOPPING24 niet in staat is haar
verplichtingen na te komen, zoals pandemieën, epidemieën, wanprestatie door
(toe)leveranciers, overheidsmaatregelen die de nakoming belemmeren, gevaar voor
de volksgezondheid, storingen van publieke infrastructuur, algemene
vervoersproblemen, stakingen, oorlog, terroristische aanslagen, binnenlandse
onrust of natuurrampen.
3.
HOMESHOPPING24 kan gedurende
de periode dat de overmacht
voortduurt haar verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode
langer duurt dan 2 maanden,
dan zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder
verplichting tot schadevergoeding aan de andere partij.
4.
Als HOMESHOPPING24 ten tijde van het intreden van
overmacht haar verplichtingen uit de Overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen,
is
HOMESHOPPING24 gerechtigd om het reeds nagekomen dan wel na te komen gedeelte te factureren. De Klant is verplicht om deze factuur te voldoen.
Artikel 15. Aansprakelijkheid
1.
HOMESHOPPING24 is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan
als gevolg van overmacht
(artikel 14).
2.
HOMESHOPPING24 is niet aansprakelijk voor schade die
is ontstaan doordat HOMESHOPPING24 is uitgegaan van door of namens de Klant
verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
3.
HOMESHOPPING24 is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan
door:
a. het niet
naleven van de gebruiksaanwijzing en/of (overige) handleidingen van een
Product;
b. het niet
naleven c.q. opvolgen van instructies van HOMESHOPPING24 met betrekking tot een
Product;
c. een Product
te gebruiken voor een ander doel dan waarvoor het Product is bedoeld;
d. onzorgvuldig gebruik
van een Product;
e. slijtage door normaal gebruik
van een Product;
f. plaatsing, bewerking en/of verwerking van een Product;
g.
reparatie of onderhoud van een Product
door een ander
dan HOMESHOPPING24.
h. aan een
Product gevestigde randzaken of andere accessoires die niet zijn aangebracht
door HOMESHOPPING24.
4.
Aansprakelijkheid van HOMESHOPPING24 jegens de Klant
voor indirecte schade,
daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst,
gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
5.
HOMESHOPPING24 kan uitsluitend aansprakelijk zijn voor
directe schade, veroorzaakt door een toerekenbare tekortkoming in de nakoming
van de uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichting(en). Onder directe
schade wordt verstaan:
a. de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak
en de omvang van de schade,
voor zover de vaststelling betrekking heeft op de schade in de zin van deze
Algemene Voorwaarden;
b. de eventuele redelijke kosten gemaakt
om de gebrekkige prestatie van HOMESHOPPING24 aan de Overeenkomst te laten
beantwoorden;
c. redelijke
kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, mits de Klant aantoont
dat deze kosten
hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze Algemene
Voorwaarden.
6.
De aansprakelijkheid van HOMESHOPPING24 jegens de
Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming
van een Overeenkomst ontstaat slechts
indien de Klant HOMESHOPPING24
onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, stellende daarbij een redelijke termijn – minimaal 14 dagen – ter zuivering van de tekortkoming, en HOMESHOPPING24 ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat HOMESHOPPING24 in staat is adequaat te reageren.
7.
Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht
op schadevergoeding is steeds dat de
Klant de schade zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen,
na het ontstaan van de schade Schriftelijk bij HOMESHOPPING24 meldt.
8.
De totale aansprakelijkheid van HOMESHOPPING24 jegens
de Klant wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de
Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw).
9.
Elke aansprakelijkheid van HOMESHOPPING24 vervalt door
verloop van 6 maanden vanaf het tijdstip waarop de Overeenkomst door levering,
ontbinden dan wel andere wijze is geëindigd.
Artikel 16. Slotbepalingen
1.
Als deze Algemene Voorwaarden in een andere taal zijn
opgemaakt, prevaleert de Nederlandse versie in geval van een onduidelijkheid,
onvolkomenheid of tegenstrijdigheid in/door de vertaling.
2.
Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing,
ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland
uitvoering wordt gegeven of de Klant aldaar woonplaats heeft.
3.
Ingeval van een strijdigheid tussen
een bepaling uit deze Algemene
Voorwaarden en een bepaling
uit het Weens Koopverdrag (UN Convention for the International Sale of Goods oftewel
CISG), prevaleren de bepalingen uit deze Algemene
Voorwaarden.
4.
Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van
de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waarin
HOMESHOPPING24 gevestigd is.
5.
De voertaal bij een gerechtelijke procedure is de Nederlandse taal.
Contactgegevens
Mocht u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.
HomeShopping24 B.V. Boekweitstraat 90
2153 GL Nieuw-Vennep