Herroepingsrecht / Klachtenregeling
Herroepingsrecht
1.
De
Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met HOMESHOPPING24
binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden.
2.
De termijn
van 14 dagen zoals vermeld
in lid 1 van dit artikel gaat in op de dag nadat
de Klant, of een vooraf door hem/haar
aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het Product heeft ontvangen, of:
a.
als
de Klant in eenzelfde bestelling meerdere Producten heeft besteld: de dag
waarop de Klant, of een door hem/haar
aangewezen derde, het laatste Product heeft ontvangen;
b.
als
de levering van een Product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop
de Klant, of een door hem/haar aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
ontvangen;
c.
bij
Overeenkomsten voor regelmatige levering van Producten gedurende een bepaalde periode:
de dag waarop de Klant, of een door hem/haar
aangewezen derde, het eerste Product heeft ontvangen.
3.
Binnen de in lid 1 van dit artikel
bedoelde herroepingstermijn zal de Klant
zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. De Klant zal de
verpakking slechts openen en het Product slechts gebruiken voor zover dit nodig
is om de aard, de kenmerken en de werking van Producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij
is dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat de Klant in een
fysieke winkel zou kunnen.
4.
Als de Klant in strijd met lid 3 van dit artikel omgaat
met het Product
of het Product op andere wijze beschadigt, dan is de Klant
aansprakelijk voor de waardevermindering die daaruit voortvloeit.
5.
De
Klant kan de Overeenkomst binnen de in lid 1 van dit artikel gestelde
herroepingstermijn ontbinden door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te zenden aan HOMESHOPPING24 of op andere
ondubbelzinnige wijze aan HOMESHOPPING24 kenbaar
te maken dat hij/zij van de aankoop af ziet. Na
ontbinding heeft de Klant nog 14 dagen om het Product terug te zenden.
Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit artikel gestelde herroepingstermijn het
Product direct terug te zenden, mits het modelformulier voor herroeping of
andere ondubbelzinnige verklaring voor herroeping is bijgesloten.
6.
Producten kunnen
worden geretourneerd naar:
HOMESHOPPING24 B.V.
Boekweitstraat 90
2153 GL Nieuw-Vennep
7.
De retourkosten en het risico voor het retourneren van Producten komt voor rekening van de Klant.
8.
Reeds
door de Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst worden terugbetaald
aan de Klant op dezelfde wijze als dat de Klant de bestelling heeft betaald.
Als er sprake is van waardevermindering zoals bedoeld in lid 4 van dit artikel,
dan is HOMESHOPPING24 gerechtigd om de waardevermindering met de reeds door de
Klant betaalde bedragen te verrekenen, waardoor de Klant een lager bedrag terugbetaald
krijg.
9.
Op
de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst
informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en een
eventuele gewenste procedure vermeld.
10.
Het
in dit artikel omschreven herroepingsrecht geldt niet voor Producten die om
redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Garantie
1.
HOMESHOPPING24 staat er voor in dat Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke
eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid
en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De in dit artikel genoemde
garantie is van toepassing op Producten die bestemd zijn voor het gebruik
binnen Nederland. Bij gebruik buiten Nederland dient de Klant zelf te
verifiëren of het gebruik daarvan geschikt
is voor het gebruik aldaar
en voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden.
2.
HOMESHOPPING24 kan – afhankelijk van het Product – een
garantie aan de Klant verstrekken. In dat geval gelden uitsluitend de
garantievoorwaarden zoals bij het Product bijgesloten. Slechts de Klant die
voldoet aan die garantievoorwaarden, heeft aanspraak op de betreffende
garantie.
Conformiteit en klachtenprocedure
1.
De Klant is verplicht om de geleverde
Producten direct nadat deze aan hem/haar ter beschikking zijn gesteld te
onderzoeken. Daarbij moet de Klant onderzoeken of de kwaliteit en/of
kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden.
2.
Eventuele klachten moet de Klant uiterlijk binnen 2
maanden, nadat het gebrek is ontdekt of de Klant het gebrek had kunnen
ontdekken, Schriftelijk bij HOMESHOPPING24 melden. Iedere klacht dient een zo
gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat HOMESHOPPING24 in staat is adequaat te reageren. Daarnaast
moet de Klant HOMESHOPPING24
in de gelegenheid stellen een klacht te onderzoeken door het betreffende
Product voor zijn/haar rekening en risico aan HOMESHOPPING24 retourneren.
3.
De Klant kan ook een klacht indienen via het Europese
geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via http://ec.europa.eu/odr/.
4.
Geringe afwijkingen in afmetingen en kleur van een geleverd
Product, vormen geen gebrekkig Product en dus geen
terechte klacht. Afwijkingen die in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed hebben
op de gebruikswaarde van een Product, worden steeds geacht afwijkingen van
geringe betekenis te zijn.
5.
HOMESHOPPING24 geeft de Klant zo spoedig mogelijk,
maar in ieder geval binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht,
een reactie op zijn/haar klacht.
Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of
definitieve reactie te geven, dan zal HOMESHOPPING24 binnen 30 dagen na de
ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de
termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te
geven op de klacht van de Klant.
6.
Als een klacht later wordt ingediend dan vermeld in
lid 2, dan hoeft HOMESHOPPING24 de klacht niet in behandeling te nemen.
7.
Als de Klant tijdig een klacht indient, schort dit
zijn/haar betalingsverplichting niet op. De Klant
blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overige bestelde Producten.
8.
Als HOMESHOPPING24 oordeelt dat een Product gebrekkig
is en tijdig een klacht is ingediend, dan
zal HOMESHOPPING24 het gebrekkige Product – naar keuze van HOMESHOPPING24 –
vervangen, herstellen of een vergoeding daarvoor aan de Klant voldoen. Ingeval
van vervanging is de Klant gehouden om de vervangen Producten aan
HOMESHOPPING24 te retourneren en de eigendom daarvan aan HOMESHOPPING24 over te
dragen, tenzij HOMESHOPPING24 Schriftelijk anders aangeeft. In geval van een vergoeding bedraagt
de maximale vergoeding het bedrag dat door de Klant
aan HOMESHOPPING24 is betaald voor het Product.
9.
Als HOMESHOPPING24 oordeelt dat een klacht ongegrond
is, dan komen de kosten daardoor ontstaan – daaronder begrepen de
onderzoekskosten – aan de zijde van HOMESHOPPING24 voor rekening van de Klant.